Bij Nij Smellinghe willen we u de best mogelijke zorg bieden. Iedere dag werken we aan het verbeteren van de kwaliteit van onze zorg. Deze kwaliteit kunnen we op verschillende manieren meten.
Prestatie-indicatoren
Onze kwaliteit van zorg meten we onder andere met de zogenoemde prestatie-indicatoren. Dit zijn thema's zoals veiligheid, gastvrijheid en toegankelijkheid van onze zorg. Op de website Zorginzicht vindt u de indicatoren waarmee we verantwoording afleggen aan de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en de zorgverzekeraars. Ieder jaar op 1 juni zijn de gegevens van het jaar daarvoor bekend.
Publieke vergelijkingen
Veel mensen vinden het fijn om te weten wat anderen van Nij Smellinghe vinden. Dit noemen we publieke vergelijkingen. Het tijdschrift Elsevier publiceert jaarlijks 'De beste ziekenhuizen'. Daarnaast kunt u terecht op vergelijking- en reviewwebsites van consumentenorganisaties en zorgverzekeraars, zoals Ziekenhuischeck, ZorgkaartNederland, Independer en KiesBeter.
Jaarlijks meten we tijdens de Landelijke Prevalentiemeting Zorgproblemen (LPZ) hoe vaak een aantal zorgproblemen binnen Nij Smellinghe voorkomt. Daarbij kunt u denken aan decubitus, incontinentie, ondervoeding, smetten en valincidenten. Deze problemen meten we in alle gezondheidsinstellingen met hetzelfde meetinstrument, zodat we een goede vergelijking kunnen maken.
Certificering
Nij Smellinghe is geaccrediteerd volgens de ISO 9001;2015 t.a.v. Kwaliteit. Daarnaast hebben specifieke afdelingen zoals het Medisch Laboratorium en de Apotheek een eigen certificering.