Nij Smellinghe werkt al enkele jaren met BeterDichtbij als laagdrempelig communicatiemiddel voor patiënten. BeterDichtbij is om niet-spoedeisende vragen te stellen aan het ziekenhuis of behandelaar. Het gebruik van BeterDichtbij is simpel, omdat het lijkt op WhatsApp. De appjes van patiënten komen via een beveiligd berichtenprogramma binnen op de desbetreffende polikliniek en worden altijd binnen drie werkdagen beantwoord. Deze zomer wordt intern alles klaargestoomd om automatisch alle patiënten uit te gaan nodigen voor deze app.
Zo kunnen patiënten niet spoedeisende vragen laagdrempelig op een veilige manier stellen aan de poli’s en is het vanuit het ziekenhuis handig dat vragen op een zelf gekozen moment door de juiste persoon beantwoord kunnen worden.
Met behulp van BeterDichtbij wordt niet alleen chatten maar ook beeldbellen straks vast onderdeel van ons zorgaanbod.
Zie www.beterdichtbij.nl voor meer informatie.
Laatste nieuws
-
18 apr 2025
Vooraankondiging verhuizing SEH en nieuwe ambulancebaan per 27 augustus 2025
-
31 mrt 2025
Nij Smellinghe is gestopt met faxen
-
06 feb 2025
Minder typwerk en een open en rustig gesprek met de patiënt
-
06 feb 2025
Toegankelijke zorg met nieuwe routenummering en bewegwijzering in Nij Smellinghe vanaf 31 maart 2025
-
05 dec 2024
De Vakgroep Spoedeisende Geneeskunde: de vitale poort van het ziekenhuis
-
05 dec 2024
Behandelmogelijkheden bij de Huid- en Laserkliniek
-
11 sep 2024
Vakgroep Cardiologie: betekenisvolle en laagdrempelige zorg
-
24 jul 2024
Tweede PET-CT-scanner in Friesland verkort wachttijd
-
27 jun 2024
Bericht vanuit Certe: van 4 naar 1 Laboratorium Informatie Systeem in Noord-Nederland
-
27 jun 2024
Samen fundament leggen acute zorg