Nij Smellinghe werkt al enkele jaren met BeterDichtbij als laagdrempelig communicatiemiddel voor patiënten. BeterDichtbij is om niet-spoedeisende vragen te stellen aan het ziekenhuis of behandelaar. Het gebruik van BeterDichtbij is simpel, omdat het lijkt op WhatsApp. De appjes van patiënten komen via een beveiligd berichtenprogramma binnen op de desbetreffende polikliniek en worden altijd binnen drie werkdagen beantwoord. Deze zomer wordt intern alles klaargestoomd om automatisch alle patiënten uit te gaan nodigen voor deze app.
Zo kunnen patiënten niet spoedeisende vragen laagdrempelig op een veilige manier stellen aan de poli’s en is het vanuit het ziekenhuis handig dat vragen op een zelf gekozen moment door de juiste persoon beantwoord kunnen worden.
Met behulp van BeterDichtbij wordt niet alleen chatten maar ook beeldbellen straks vast onderdeel van ons zorgaanbod.
Zie www.beterdichtbij.nl voor meer informatie.
Laatste nieuws
-
05 dec 2024
De Vakgroep Spoedeisende Geneeskunde: de vitale poort van het ziekenhuis
-
05 dec 2024
Behandelmogelijkheden bij de Huid- en Laserkliniek
-
11 sep 2024
Vakgroep Cardiologie: betekenisvolle en laagdrempelige zorg
-
24 jul 2024
Tweede PET-CT-scanner in Friesland verkort wachttijd
-
27 jun 2024
Bericht vanuit Certe: van 4 naar 1 Laboratorium Informatie Systeem in Noord-Nederland
-
27 jun 2024
Samen fundament leggen acute zorg
-
27 jun 2024
Publicatie Nij Smellinghe over sneller en beter herstel na een knieprothese operatie in toonaangevend wetenschappelijk tijdschrift
-
16 mei 2024
Vakgroep Longgeneeskunde: laagdrempelig benaderbaar
-
16 mei 2024
Afdeling Chirurgie stopt met versturen OK-verslagen naar huisartsen
-
16 mei 2024
Meedenkconsult niet meer weg te denken uit het aan te bieden zorgpalet