Spring naar inhoud

Nij Smellinghe organiseert schoonmaak per 1 januari 2020 zelf

Een feestelijk begin van 2020! Op 1 januari 2020 hebben we in Nij Smellinghe zo’n 70 nieuwe medewerkers verwelkomd. Deze collega’s gaan aan de slag als medewerker binnen onze nieuwe afdeling Schone Gebouwen & Omgeving. De officiële indiensttreding én de opening van de nieuwe afdeling is gevierd met een hapje en een drankje.

Nij Smellinghe kwam in 2019 tot het besluit om de schoonmaak van het ziekenhuis in eigen beheer te organiseren. En neemt de schoonmaakmedewerkers over van de schoonmaakorganisatie die eerder werd ingehuurd. Directeur Bedrijf & Gebouwen Folkert Brouwers: “Een groot aantal schoonmaakmedewerkers werkt al jaren in Nij Smellinghe. Het zijn vakmensen. Zij voelen al als naaste collega’s. We zijn blij dat dit nu ook werkelijk zo is!”

Nij Smellinghe beschikt nu zelf over alle waardevolle kennis en expertise over schoonmaak. Dat is belangrijk, want het schoonmaken van een ziekenhuis is vakmanschap en heeft direct invloed op de patiëntenzorg. Het draait om besmettingen en infecties voorkomen en inperken. Manager Schone Gebouwen & Omgeving Saakje Krikke: “Mijn doel is om samen met het team van Schone Gebouwen & Omgeving een belangrijke schakel te zijn in veilige zorg. Hierbij gaan we als afdeling meebewegen met de ontwikkelingen binnen de zorg en ons daarin steeds blijven specialiseren en professionaliseren.”

Op www.nijsmellinghe.nl/schoonmaak lees je het vorige, uitgebreide bericht over de inbesteding van schoonmaak in Nij Smellinghe.