De coronacrisis zorgt voor een grote behoefte om fysiek contact door digitale oplossingen te vervangen. Niet alleen privé heeft beeldbellen een vlucht genomen, ook in ziekenhuis Nij Smellinghe speelt dit nu een belangrijke rol.
Van grote toegevoegde waarde
Op de poliklinieken worden de afspraken nu zoveel mogelijk telefonisch afgehandeld. In sommige situaties is het van grote toegevoegde waarde als de patiënt en zorgverlener elkaar kunnen zien. Denk aan het nagesprek met een patiënt die onlangs een chirurgische ingreep heeft ondergaan, de consulten van psychologen en psychiaters met hun patiënten en de ondersteuning van fysiotherapeuten bij de oefeningen die patiënten thuis uitvoeren.
Dit is nu mogelijk in Nij Smellinghe met de app BeterDichtbij. Deze app heeft een chatfunctie én de mogelijkheid tot beeldbellen. In afstemming met u nodigt Nij Smellinghe u uit voor gebruik van de app en krijgt u een e-mail met instructie.
Toegankelijke en bereikbare zorg
Patiënten met (verdenking op) het coronavirus op de Intensive Care (IC) mogen helaas geen bezoek ontvangen. Voor naasten is het prettig om middels beeldbellen toch op de hoogte te kunnen blijven van de situatie van de patiënt. In dit geval kan de zorgverlener beeldbellen met naasten. Voordeel van het gebruik van BeterDichtbij is dat naasten ook via de chat vragen kunnen stellen aan de medewerkers van de IC.
Met de inzet van beeldbellen en chatten via BeterDichtbij houden we de zorg zo veel mogelijk bereikbaar en toegankelijk.
Laatste nieuws
-
07 aug 2025
Noordelijke ziekenhuizen verbeteren samen de zorg voor patiënten met een chronische darmziekte
-
31 jul 2025
Radioloog Esther: “Ik vind het belangrijk om mijn kennis over het menselijk lichaam toe te passen”
-
30 jul 2025
Plezier in beweging bij COPD met de longuitdaging - Nijs zomer 2025
-
30 jul 2025
De zomereditie van Nijs is er!
-
29 jul 2025
Mijlpaal: eerste fase afdeling Acute Zorg opgeleverd
-
28 jul 2025
Brommers kieken - Column gynaecoloog/seksuoloog Esther Nijhuis
-
17 jul 2025
Diëtist Anne: “Het geeft mij energie wanneer ik merk dat patiënten zich gehoord voelen”
-
15 jul 2025
Ziekenhuis Nij Smellinghe maakt grote duurzame stap met tweede WKO-installatie
-
14 jul 2025
"Vanuit mijn ervaring kom ik op voor de patiënt"
-
14 jul 2025
Weren, Kleren en Smeren: zonbescherming begint bij bewustwording