Spring naar inhoud

Uw bezoek aan de polikliniek

U heeft een afspraak bij één van onze poliklinieken. In de brochure Uw bezoek aan de polikliniek vindt u alle benodigde informatie ter voorbereiding op uw bezoek. 

Verwijzing van uw huisarts

Voor een eerste afspraak bij een polikliniek van Nij Smellinghe heeft u een verwijzing van uw huisarts nodig. Deze verwijzing kan uw huisarts op twee manieren doen:

  1. Uw huisarts maakt gebruik van ‘Zorgdomein’. Dit is een digitaal systeem waarmee hij u rechtstreeks kan verwijzen naar een specialist van Nij Smellinghe. U krijgt van uw huisarts een brief waarin staat hoe u zelf een afspraak kunt maken met deze specialist
  2. Uw huisarts maakt gebruik van een verwijsbrief. Deze brief krijgt u mee. U kunt dan zelf via Mijn Nij Smellinghe of telefonisch een afspraak maken bij de polikliniek van Nij Smellinghe.

Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?

Tijdens uw bezoek aan Nij Smellinghe vragen we u om de volgende zaken mee te nemen:

  • De verwijsbrief van uw huisarts of het verwijsnummer van ‘Zorgdomein’
  • Een geldig identiteitsbewijs (Meer informatie over 'Legitimeren in ziekenhuis Nij Smellinghe')
  • Uw afsprakenkaartje
  • Overzicht van medicijnen die u gebruikt (zowel reguliere als homeopatische geneesmiddelen)
  • Overzicht van allergieën
  • Verzekeringspapieren

Hoe maak ik een patiëntenpas aan?

Komt u voor het eerst in Nij Smellinghe? Laat dan een patiëntenpas maken bij de Receptie Poliklinieken (bij de Polikliniekingang).

Voor het maken van deze patiëntenpas heeft u nodig:

  • Verzekeringspas
  • Geldig identiteitsbewijs (voor iedereen verplicht, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar)

Houd er rekening mee dat bij het maken van een patiëntenpas ook een foto van u wordt gemaakt. Dit gebeurt via de webcam.

Hoe werkt de aanmeldzuil?

In Nij Smellinghe maken we gebruik van aanmeldzuilen. Deze aanmeldzuilen hebben een scherm en een scanner. Wanneer u uw patiëntenpas scant, zijn op het scherm uw patiëntgegevens zichtbaar. Met één druk op de knop kunt u zich aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek. De aanwezige gastvrouw/gastheer helpt u indien nodig met deze digitale aanmelding en verwijst u naar de wachtkamer.

Ik heb een afspraak, maar ik ben verhinderd. Hoe geef ik dit door?

Wanneer u ziek of verhinderd bent, verzoeken we u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. U kunt bellen met het telefoonnummer dat op uw afsprakenkaart staat. De assistente annuleert de afspraak en plant een nieuwe datum voor u in.