Waarmee kunnen we u helpen?
Uw medische gegevens, afspraken of informatie over uw behandeling bekijken? Log veilig in op uw patiëntenportaal met DigiD.
Inloggen met DigiD
Patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe is bereikbaar via de computer, laptop, tablet en mobiele telefoon met internet. Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen, kunt u alleen inloggen via DigiD met de DigiD-app of met sms-controle. Informatie over DigiD, het installeren van de app en het instellen van sms-controle kunt u vinden op de website van DigiD.
Mijn Nij Smellinghe app
Via de app HiX patiënt heeft u snel en eenvoudig toegang tot uw patiëntenportaal op uw mobiele telefoon of tablet. Het voordeel van de app is dat u maar één keer hoeft in te loggen met uw DigiD. Daarna kunt u inloggen met een zelfgekozen toegangscode. Om Mijn Nij Smellinghe aan de app te koppelen, heeft u een QR-code nodig. Deze vindt u hier, op deze pagina vindt u ook meer informatie over de app.
Zelf online afspraak inplannen
Voor een gedeelte van de afspraken in Nij Smellinghe is het mogelijk om zelf online uw afspraak in te plannen via het patiëntenportaal. Of dit ook voor uw afspraak geldt, staat in het bericht dat u van ons heeft ontvangen. Heeft u via uw huisarts een verwijzing naar Nij Smellinghe gekregen? Dan heeft u een verwijsnummer (ook wel ZD-nummer genoemd) gekregen. Door in te loggen met het verwijsnummer, kunt u de afspraak inplannen.
Wat kunt u op Mijn Nij Smellinghe?
- Afspraken maken of bekijken
- Uw persoonlijke gegevens en instellingen inzien en wijzigen
- Uw medisch dossier inzien, bestaande uit onder andere de brieven, onderzoeksuitslagen en de medicatie die bij Nij Smellinghe bekend is
- Radiologische beelden bekijken
- Vragenlijsten invullen ter voorbereiding op uw afspraak of behandeling
- Uw mening geven over Nij Smellinghe via het patienttevredenheidsonderzoek
- Persoonlijk voorlichtingsmateriaal (zoals folders) inzien over uw aandoening, onderzoek of behandeling
Bent u in het buitenland?
Dan kunt u in verband met veiligheidsredenen niet inloggen in Mijn Nij Smellinghe.
Inloggen voor uw kind
Via het DigiD-account van uw kind kunt u inloggen in de Mijn Nij Smellinghe-omgeving van uw kind. Heeft uw kind nog geen DigiD? Vraag dit dan gratis aan via www.digid.nl.
Hierbij gelden de volgende regels: is uw kind jonger dan 14 jaar? Dan mag u als ouder of voogd uw kind helpen bij het aanvragen en gebruiken van DigiD. Is uw kind 14 jaar of ouder? Dan moet uw kind zelf een DigiD aanvragen en gebruiken. DigiD is vanaf 14 jaar namelijk strikt persoonlijk.
Het is ook mogelijk om een machtiging aan te vragen om via uw eigen patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe door te klikken naar het medisch dossier van uw kind. Meer informatie hierover vindt u op de pagina 'Hoe regelt u een machtiging'.
Inloggen voor een patiënt van wie u vertegenwoordiger bent
Het is mogelijk om bij Nij Smellinghe een machtiging aan te vragen om via uw eigen patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe door te klikken naar de gegevens van de vertegenwoordigde patiënt. Meer informatie hierover vindt u op de pagina 'Hoe regelt u een machtiging'.
Vragen?
Heeft u vragen over de inhoud van uw medisch dossier? Stel deze tijdens de eerstvolgende afspraak met uw behandelend arts. Of neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Heeft u vragen over het gebruik van Mijn Nij Smellinghe?
- Bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden
- Mail naar mijn@nijsmellinghe.nl
- Bel de Receptie via 0512 588 888
- Of kom langs bij het Informatiepunt bij de Hoofdingang
DigiVitaler - oefenen met digitale zorg
Het is mogelijk om een korte, tweedelige cursus te volgen waarin wordt uitgelegd hoe Mijn Nij Smellinghe en BeterDichtbij werken. Er wordt ook aandacht besteed aan digitale veiligheid: hoe gaat u om met persoonlijke gegevens zoals DigiD?
Met deze cursus kunnen wij iedereen die daar behoefte aan heeft wegwijs maken in de digitale zorgwereld.
Klik op de onderstaande knop voor meer informatie of om u aan te melden.
Handleidingen
Veelgestelde vragen - Algemeen
-
Voor wie is Mijn Nij Smellinghe?
Bent u in Nij Smellinghe geweest voor een consult of behandeling, dan hebt u toegang tot het patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe. Uw legitimatiebewijs moet wel eerst gecontroleerd en geregistreerd zijn in Nij Smellinghe.
-
Wat heb ik nodig om Mijn Nij Smellinghe te gebruiken?
- Een computer, laptop, tablet of mobiele telefoon
- Internetverbinding
- Een DigiD-account met sms-controle of de DigiD-app
-
Ik had een e-mail van Mijn Nij Smellinghe moeten krijgen, maar ik kan deze nergens vinden.
Het kan zijn dat e-mails van Mijn Nij Smellinghe in uw Spam (ongewenste e-mail) terechtkomen. Kijk in uw mailbox bij ‘Spam’ als u de e-mail van Mijn Nij Smellinghe niet hebt ontvangen.
Veelgestelde vragen - Inloggen
-
Hoe kan ik inloggen op Mijn Nij Smellinghe?
U kunt veilig inloggen met DigiD. Uitleg hierover vindt u in deze handleiding en op de website van DigiD.
In de app hoeft u slechts eenmalig in te loggen met DigiD. Daarna kunt u inloggen met een zelfgekozen toegangscode. -
Kan ik zonder mobiele telefoon ook inloggen met DigiD?
Ja, inloggen kan ook met een vaste telefoon. Via de website van DigiD vraagt u SMS-controle aan voor uw vaste telefoonnummer.
-
Ik krijg een foutmelding bij het inloggen. Wat kan ik doen?
Een foutmelding kan verschillende oorzaken hebben:
- U bent nog niet in Nij Smellinghe geweest. U hebt alleen toegang tot Mijn Nij Smellinghe als u een consult of behandeling in ons ziekenhuis heeft gehad en als uw gegevens zijn gecontroleerd
- Er is een storing bij DigiD
- U gebruikt onjuiste DigiD-inloggegevens (let op hoofdletters en kleine letters)
- U heeft uw DigiD niet geactiveerd. Activeer eerst uw DigiD met de activeringscode die u per brief heeft ontvangen
- Uw DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade na de aangegeven tijd is opgeheven en probeer het nogmaals
- Uw DigiD is verlopen omdat deze drie jaar niet is gebruikt. Vraag dan opnieuw uw DigiD aan
- U probeert in te loggen via een verouderde internetbrowser. Hebt u bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan moet u uw browser upgraden met Internet Explorer 9 of hoger
- In sommige gevallen is het nodig de cookies bij uw browsegeschiedenis te wissen waarna u weer correct kan inloggen
Lukt het inloggen nog steeds niet? Neem dan contact op via mijn@nijsmellinghe.nl.
-
Ik moet via Mijn Nij Smellinghe een vragenlijst invullen, maar ik ben nog niet in Nij Smellinghe geweest. Hoe kan ik deze vragenlijst invullen?
Soms vragen wij patiënten een vragenlijst in te vullen ter voorbereiding op een afspraak. Kunt u (nog) niet inloggen in Mijn Nij Smellinghe? Neem dan contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.
Veelgestelde vragen - (Inzage) gegevens
-
Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?
Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om, conform de Wet bescherming persoonsgegevens. Daarnaast is inloggen met DigiD veilig. U kunt zelf bijdragen aan veilig gebruik van Mijn Nij Smellinghe:
- Log uit op het moment dat u Mijn Nij Smellinghe niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser
- Ga zorgvuldig om met afdrukken die u maakt van uw gegevens
- Uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek
- Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot uw computer, ook uw inlognaam en wachtwoord kan vinden
- Gebruik een screensaver. Voorbijgangers kunnen uw gegevens dan niet direct zien als u even weg bent van uw computer
- Gebruikt u draadloos internet? Zorg er dan voor dat uw internetmodem of router beveiligd is met encryptie. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruikmaken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen
-
Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
Wij gaan altijd zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw privacy en (medische) gegevens. Wij willen graag weten hoe vaak Mijn Nij Smellinghe wordt gebruikt. Daarom registeren we elke keer dat u inlogt. De gegevens die u zelf invoert/aanpast in Mijn Nij Smellinghe komen in uw medisch dossier.
-
Ik ben jaren geleden in Nij Smellinghe behandeld. Kan ik via Mijn Nij Smellinghe mijn (medische) gegevens inzien?
Alle patiënten die voor een consult of behandeling in Nij Smellinghe zijn geweest en bij wie het legitimatiebewijs is gecontroleerd en geregistreerd kunnen inloggen in Mijn Nij Smellinghe. We bewaren uw medisch dossier minimaal 20 jaar. Uitslagen en brieven vanaf 1 juni 2018 zijn beschikbaar in Mijn Nij Smellinghe.
-
Is het mogelijk om de gegevens van mijn kind in te zien?
Via DigiD kunt u inloggen in de Mijn Nij Smellinghe-omgeving van uw kind. Heeft uw kind nog geen DigiD? Vraag dit dan gratis aan via www.digid.nl.
Hierbij gelden de volgende regels: is uw kind jonger dan 14 jaar? Dan mag u als ouder of voogd uw kind helpen bij het aanvragen en gebruiken van DigiD. Is uw kind 14 jaar of ouder? Dan moet uw kind zelf een DigiD aanvragen en gebruiken. DigiD is vanaf 14 jaar namelijk strikt persoonlijk.
Het is ook mogelijk om een machtiging aan te vragen om via uw eigen patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe door te klikken naar het medisch dossier van uw kind. Meer informatie hierover vindt u op de pagina 'Hoe regelt u een machtiging'. -
Ik ben vertegenwoordiger (mentor, curator of anderszins wettelijk vertegenwoordiger) van een patiënt. Kan ik de gegevens van de persoon voor wie ik zorg inzien?
Het is mogelijk om bij Nij Smellinghe een machtiging aan te vragen om via uw eigen patiëntenportaal Mijn Nij Smellinghe door te klikken naar de gegevens van de vertegenwoordigde patiënt. Meer informatie hierover vindt u op de pagina 'Hoe regelt u een machtiging'.
-
Kan ik als nabestaande gegevens van een overleden patiënt inzien via Mijn Nij Smellinghe?
De medische gegevens van overleden patiënten zijn vertrouwelijk. Nabestaanden hebben geen recht op inzage in het dossier van een overleden patiënt. Er is wel een aantal uitzonderingen.
Aan nabestaanden mag inzage in gegevens of een afschrift van gegevens uit het dossier van een overleden patiënt worden verstrekt als:
- De patiënt hiervoor voor het overlijden toestemming heeft gegeven
- Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) een mededeling van een incident is ontvangen
- Er sprake is van een zwaarwegend belang
- Het gaat om de ouders of voogd van een overleden kind jonger dan 16 jaar
Als één van bovenstaande uitzonderingen op u van toepassing is, dan kunt u contact opnemen met de behandelaar of de betreffende polikliniek om uw verzoek tot inzage te bespreken.
-
Ik heb een vraag over een uitslag. Wat moet ik doen?
Uitslagen zijn soms lastig te begrijpen en mogelijk nog niet helemaal compleet. De zorgverlener heeft alle uitslagen nodig om volledig beeld van uw gezondheidssituatie te krijgen. De uitslagen worden op het portaal getoond. Er kunnen uitslagen staan die uw behandelaar nog niet met u heeft besproken. Hiervoor wordt een afspraak met u gemaakt.